26 Aralık 2011

ONDAN SONRACIĞIMA... 2011 (TOP10)

Hayatın, evrenin ve her şeyin anlamı yaşıma girdiğim 2011 yılı, en iyi yıllarımdan biri oldu. O kadar çok şey yaşadım ki sanki hiçbir şey yaşamamışım gibi hissediyorum. Eh, insanoğlu aç gözlü, n'aparsın?... Hooop, Marduk, geri bas... Daha yaşayacaklarımız var... Alooo, kime diyorum?

İşte 2011'de 
hayatın, evrenin ve her şeyin anlamı üzerine 
TOP10 
(Belli bir sıralama yoktur. Aklıma geldiği gibi yazdım. Eh, bu da bir sıralama sayılabilir tabii...)

1. TAYLAND

Şans bu ya, kazandığım 10bin TL'lik seyahat çekiyle Tayland'a gittim. Aslında kış kafasıyla Çin'de meşhur nehir turu vardı aklımda, ama seyahat ajansı Tayland'da Şubat ayında yaz tatili deyince iki arkadaş aklımıza yattı. İyi ki de gitmişiz; 15 günlük tatil umarım hayatımın tatili olarak kalmaz, umarım daha güzellerini yaşarım. Ama iyi ki gitmişim... Tayland maceralarım için tıklayın (sondan başlarsanız baştan okuyabilirsiniz) Renkli Türçe ;)


2. AŞK, AŞK, AŞK...

Deli gibi aşık oldum. Daha doğrusu ucundan döndüm, ama o kadarı da hala bir şeyler hissedebildiğimi görerek sevinmeme yetti. Blogdaki yazıları biraz eşelerseniz ipuçlarını bulabilirsiniz, ama kısacık sürede yaşadıklarım bana bir yıl boyunca yetti. Düşünsenize yıllardır şarkı dinlerken, aklıma kimse gelmiyordu; durup dururken aklıma geldiğinde kalbim çarpmıyordu; daha da önemlisi çooook uzun yıllardır bu kadar içmemiştim. Hayatın, evrenin ve her şeyin anlamı yaşımda, karşılıksız da olsa aşkı hissetmesem eksik kalırdım... Ne oldu, ne bitti? Hala anlamış değilim, ama iyi ki yaşamışım ;)

3. BARGİLYA

Hayır efendim, bar adı falan değil. Bodrum Güvecinlik'ten hemen önce, karaya bir yolla bağlanan harika bir ada. Bodrum'a gitmek zaten aklımdaydı, sonra vazgeçmiştim, arkadaşımın orada evi varmış, gidelim dedi, gittik. Mayıs akşamlarının serinliğinde, tertemiz hava, cırcır böcekleri, zifiri karanlık ve tenha Bargilia kalbimi çaldı. Hele o adaya giden yol üzerindeki ıssız ev... Tam da ruh halime uyarcasına poz veriyordu. İyi ki gitmişim... Bodrum yazıları için tıklayın...


4. GALAXY S II

Nokia N97 Minim fena halde sapıtmaya başlamıştı. Hayır, iPhone almayacaktım, buna kesinlikle kararlıydım. Sonra arkadaşım (daha doğrusu arkadaşlarım) bu telefonu aldıklarında, gözümü karartıp, en ucuzunu bulmaya çalışırken büyük zaman ve enerji harcayıp, ben de bir Galaxy S II sahibi oldum. Müthiş, müthiş, müthiş... Telefonuma aşığım, o kadar o kadar yani. Nasipse önümüzdeki günlerde bir review videosu kaydedip blogda yayınlayacağım. 2012 listeme kaydettim (yani seneye yazacam; yerseniz heheh). Neyse, iyi ki almışım...

5. KARAOKE PARTY

Son birkaç aydır en büyük eğlencem. Bu müthiş sitede müzik eşliğinde karaoke yapabiliyor, söylediğiniz şarkıları kaydedebiliyor, sonra egonuzu (kendi kendinize bile olsa) pohpohlayabiliyorsunuz... Gerçekten! Standart üyelikte istediğiniz kadar bağırıp çağırabilir, şarkılar söyleyebilir, en fazla 3 şarkı kaydedebilirsiniz. İşte kaydettiğim 3 şarkı... İyi ki söylemişim :))) Siz de söylemek istiyorsanız www.karaokeparty.com

Merhum Amy Winehouse'tan Back to Black (Listede 10 numarada ;)

Donnie Darko filminden Mad World

Christina Perri'den Jar of Hearts


6. KİTAP ÇEVİRİLERİ

Çocukluğumdan beri kitap okumadan uyuyamam. Annem sağ olsun; bir gün eve geldiğinde masanın üzerine Can Çocuk kitaplarını kule gibi dizivermişti. Hepsini okudum, her kitap açlığımı daha da kabarttı. Sonunda kitap canavarı olup çıktım. Ne bulsam okurum. Tuvalette bile okurum. Onca yıllık reklamcılık serüveninin ardından, yeter deyip ajans hayatına veda ettiğimde, ne şanslıyım ki kitap çevirisi işine başladım. O gündür bugündür Artemis Yayınları için tam 13 kitap çevirmişim. Her biri birbirinden heyecanlı, her biri başka bir dünya. Kurtadamlar, vampirler, cadılar, seri katiller, kraliyet skandalları, fantastik dünyalar, suikastçiler... Öte yandan BrandAge dergisi için de 9 kitaplık bir seriyi ekip olarak çevirdik. Yani 2 yılda toplamda 22 kitaba adımı koydum. 1 kitap da önceden var, etti 23... İyi ki reklamcılığı bırakmışım :)))

Yayınlanan çevirilerim için İdefixe'e göz atabilirsiniz... (tıklayın)

7. YEĞENLER

Müzmin bekar olarak, hayatın, evrenin ve her şeyin anlamı yaşımda, tabii ki çocuk özlemim arada bir depreşiyor. Neyse ki bu yaz, memlekette (Edremit Akçay) 3 yeğenimle bu özlemi giderdim. Çocuk güzel bir şey, hatta mucize gibi bir şey... Hele en büyük yeğen (5 yaşında) sarılıp yanağıma öpücük kondurduğunda, benden daha mutlu bir amca yok. Hele ortanca yeğen (1,5 yaşında) gülümserken gözleri parladığında, gözüm başka hiçbir şeyi görmüyor. Hele en küçük yeğen (1 yaşında) soran gözleriyle oturduğu yerden yüzüme baktığında, içime sığdırasım geliyor. Daha da gelenler var. Bakalım önümüzdeki yaz aynı duyguları taşıyacak mıyım? Ama iyi ki varlar... :)))

8. ARKADAŞLARIM

Bu yıl da yanımda olan, beni yemeğe çıkaran (:P), benimle yürüyüşe çıkan, gece çıkmalarında müthiş eğlendiğim, ihtiyacım olduğunda yalnız bırakmayan, birçok şeyi sevgiyle paylaştığım arkadaşlarım hayatıma bu yıl da bir sürü şey kattı. Hep derim, hep söyleyeceğim; aile önemli, ama arkadaşlar çok daha önemli. Arkadaşlarımın hepsi apayrı dünyalar, her biri başlı başına bambaşka birer hikaye... Kimi yeni, kimi kadim... Ne mutlu bana ki eski sevgililerimin çoğu da hala canımın içi, hala çok dostuz. İyi ki varlar, iyi ki iki elin parmakları kadarız, iyi ki birbirimize sahip çıkıyoruz... Hayatın, evrenin ve her şeyin asıl anlamı arkadaşlar bence...

9. STREAMZOO

Eee, Galaxy S II var, android var, androidde bir sürü fotoğraf aplikasyonu var. Üstüne üstlük serde göz ve izan da var naçizane. Hem cep telefonu olan herkes artık fotoğrafçı oldu, benim neyim eksik? Hamd olsun kapı, kedi, çiçek, böcek, bina, gölge çekebiliyorum :))) Bu yıl en büyük eğlencelerimden biri de Streamzoo (Android Market) oldu. Instagram'ın android versiyonu. En sevdiğim yanı, kullanıcılar kendi çevrelerinin fotoğraflarını çektikleri için, bütün dünyayı görmüş kadar olmam. Uzak doğusundan Avrupasına, Amerikasından Brezilyasına... Haliyle ben de çevremde gözüme çarpanları Streamzoo üzerinden paylaşıyorum. İyi ki fotoğraf çekiyorum.

Göz atmak isterseniz: www.streamzoo.com  


10. OSHUBU!

Neredeyse 2 yıl olacak. Popüler kültürün kıyısında köşesinde kalan ve değerli olduğunu hissettiğim her şeyi burada paylaşıyorum. Gittiğim yerler, seyrettiğim filmler, okuduğum kitaplar, yakaladığım ilginç siteler, gündeme dair aklıma gelenler... Bu yazıyla birlikte 2 yılda yaklaşık 160 başlık paylaşmışım. Bu yıl da hayatın, evrenin ve her şeyin anlamına bir katkıda bulunduysam ne mutlu bana... İyi ki yazmışım :)))

Herkesin yeni yılı, dolu dolu geçsin, hayatın, evrenin ve her şeyin anlamını bulsun... 
Amin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder