13 Şubat 2011

PHUKET 5. ve 6. GÜN: LÜKÜS HAYAT


Hayat bildiği gibi devam ediyor burada. O yüzden Phuket için kısa yaşam rehberi hazırlayayım dedim.

Phuket
Bir ada şehri. Toplam nüfus 300 bin civarı. Temel endüstrisi turizm. Havaalanı küçük. Havaalanından şehre gelmek için taksi tutabilirsiniz. Ya da turizm acentanızdan transfer isteyin. Havaalanından Phuket Town’a 30 dakika, Patong Beach 45 dakika.

Beachler
En bilineni Patong Beach, ama Karon, Kata, Surin Beachler de meşhur. Sadece diğer saydıklarım biraz daha sosyetik ve kurtarılmış bölge gibi. Asıl hayat Patong Beach’te yani. Her tür konaklama mevcut. Diğer beachlerde kalanlar da özellikle geceleri Patong’a geliyor. Beach’te isterseniz şezlong kiralayabiliyorsunuz (50 Baht), isterseniz kumlara serilebiliyorsunuz. Bunun dışında para-sailing, jet-ski gibi bir sürü etkinlik var. Mesela jet-ski yarım saat 1.500 Baht (yani 50 dolar civarı). Yine seyyar satıcılardan su, cola, vs. satın alabilir, bulunduğunuz yerin arka tarafındaki mekandan yemek içecek ihtiyaçlarınızı giderebilirsiniz.


Etkinlikler
En meşhurları Phi Phi ada turu (yarın gidiyoruz / 2.400 Baht), James Bond ada turu (1.000 Baht, Thai Box maçları (maçına göre 1.300 ila 2.000 Baht arası), Simon’s Cabaret drag show (kaç para bilmiyorum) ve tabii ki Thai masaj.

Masaj
Adım başı masaja çağıran kızlar ve oğlanlarla karşılaşabilirsiniz. Hatta size dokunarak aklınızı başınızdan almaya çalışanlarla da karşılaşabilirsiniz. Ancak bunların çoğu daha çok “happy ending” masajları, yani “rahatlamak” istiyorsanız girip çıktığınız yerler. Eğer ciddi bir masaj istiyorsanız, ya otelinizde alın ya da masaj yapacak kişinin yaşına dikkat edin. Eğer yaşlı bir kadınsa, alacağınız masajın otantik olma ihtimali daha fazla. Yine sıklıkla ayaklarınızı balıklarla dolu akvaryumların içine sokabileceğiniz masaj noktalarıyla karşılaşabilirsiniz sokaklarda. Bir ara deneyeyim dedim, ama bir türlü nasip olmadı.

Ulaşım
Patong içinde Tuk Tuk denen araçlar var. Doblo’nun arkası açık olanı diyebiliriz. Şehir içinde 200 Baht civarı istediğiniz yere gidebiliyorsunuz, ama yürümeyi seviyorsanız, bir ucundan bir ucuna da yürüyebilirsiniz. Diğer beachlere ulaşmak da 300-400 Baht arasında değişiyor. Bununla birlikte tek kişilik motosiklet taksiler ve klimalı sedan taksiler var. Fiyatlarını çok fazla bilmiyorum açıkçası.

Tuk tuk
Yemek
Otelde kahvaltıyı hallettikten sonra öğle ve akşam yemeği için seçenek çok fazla. Savoey gibi deniz ürünleri ve international restoranların yanı sıra (2 kişi 1500 Baht gibi bir şey ödedik ki 50 dolar gibi bir şey yapıyor) akşamüstü kordonda sahil tarafına kurulan stantlar da var (200-300 Bahtla tek kişi karnını doyurabilir). Bu stantlarda da deniz ürünlerinden (karides, kalamar, yengeç vs.) tavuk, dana, domuz ızgaralara kadar her şey var.

Kordon boyu akşam stantları

Bu arada öğle yemeklerini kordon caddesinin hemen arka paralelindeki Jungceylon alışveriş merkezinde de halledebilirsiniz. Mesela AVM’nin alt katında (That’s Siam adı verilmiş) Food Haven tamamen Thai yemekleri satan enteresan bir yer; restoran alanında bir sürü stand var, tatmak isteyebileceğiniz yemeklerin fiyatlarına bakıp bir karta yükleme yapıyorsunuz, ardından da o kartla herhangi bir standdan ya da farklı standlardan sofra kurabiliyorsunuz. Burada da yemekler 80 ila 120 Baht arasında değişiyor. İçecekle en fazla 200 Bahta karnınızı doyurabilirsiniz. Bununla birlikte AVM’nin içindeki açık hava restoran alanı da her türden seçeneği sunuyor. Nero Black Canyon’da bu öğlen yediğimiz yemek + kahve iki kişi için 500 Baht tuttu (yani 15 dolar falan).


En nefisi ise kordon üzerindeki ara sokaklardan birindeki Lair Lay Tong. Tamamen orijinal Thai mutfağı. Menü için bütün yemeklerin fotoğraflarını çekmişler, ne yiyeceğinizi tam olarak görüyorsunuz. Lezzet ve kaliteyle karşılaştırıldığında fiyatlar da inanılmaz ucuz. Yemekler 120-240 Baht arası değişiyor. Ben ananas içinde bir deniz ürünlü pilav yedim ki tadına doyamadım. İnsan güzel bir şey yiyince gerçekten doyuma ulaşıyormuş, onu hatırladım. Garsonumuz Kio (hani mekanları asıl döndüren as elemanlardan vardır ya, işte öyle birisi) restoranın 30 yıllık olduğunu, 17 yıl öncesine kadar sahilin sonundaki parkın olduğu yerde başladığını, sonra park yapılınca buraya geçtiklerini söyledi. Kendisi de 18 yıldır bu restoranda çalışıyormuş. Açıkçası o çıkmaz sokağa girdiğimizde, sokağın sonunda böylesi müdavimi olan kalabalık bir restoranla karşılaşacağım aklıma gelmezdi. Yani gelirseniz mutlaka burayı bulmaya çalışın derim; kordonun ortalarında bir yerlerinde. (Bu arada Thai yemekleriyle ve tabii ki hareketle bir haftada 4 kilo vermişim :)

Lair Lay Tong: Favorim
İçki
Buraların Efes Pilsen’i Singha. Bugün atletini bile aldım. Orijinal Thai birası. Süper lezzetli bir bira, üstelik öyle zevkli bir marka ki hemen sahipleniyor insan. Biracıysanız kesin çok seversiniz; fiyatı mekanına göre değişiyor (65-100 Baht arası). Onun dışında kokteyller, votkalar, cinler, viskiler de 120 ila 170 Baht arasında değişiyor. Malum havalar sıcak olduğu için içki bir başladı mı su gibi gidiyor, yani gece çıkarken en az 500-1.000 Baht olsun cebinizde (max. 30 dolar civarı. Zaten daha fazla da abartmayın aaaaa! :P)


10 adımda Patong
Nerede kalıyorsanız kalın, gündüz mutlaka genel plaja gelin. Öğle yemeğiniz için önerim serinlikte, yani AVM’de yemenizdir. Sonra yine plaja dönün. Boş verin oteldeki havuzu falan. Akşam için yürüyüş 19.00 civarı kordonda başlıyor. Yemeğinizi buralarda yiyebilirsiniz, ilk içkilerinizi buralarda alabilirsiniz. Envai çeşit seçenek var. Ardından Bangla Road’da turlayın, dans eden kızları seyredin. Sonra kapağı gözünüze kestirdiğiniz herhangi bir bara atabilirsiniz. Kordonda Banana Club bir seçenek olabilir ya da daha hardcore bir şeyler arıyorsanız, Bangla Road’un üzerindeki bar pasajlarının diplerine doğru gidin. Duyduğuma göre ping-pong talimi yapan Tay kızları oralardaymışlar. Walla diyenin yalancısıyım :P Drag Show olan bir yere gidiyorsanız, Lady Boy’lara sahnedeyken ya da sahneden inerken bahşiş vermek adetten. 20 ila 100 Baht arası bahşiş verilebilir. Asla bize bahşiş verin zorlaması yok, o yüzden gönlünüzden geçiyorsa, gösteriyi beğendiyseniz bahşiş vermekten çekinmeyin. Sabaha doğru adımlarınızı sayamayacak halde olacağınız için benim bir şey önermeme gerek yok. Ne haliniz varsa görün heheh :P

Özetle; Phuket’te günde ortalama 1.000-2.000 Baht harcanıyor taş çatlasa. Bu da 30 ila 60 dolara denk geliyor. 2.000 Baht harcıyorsanız zaten kral gibi yaşıyorsunuz demektir. :)

Sormak istediğiniz bir şey olursa, çekinmeyin sorun ;)

2 yorum: