Koma halinde "görmeye" dair...


İşemeden önce klozet kapağını silen ama işedikten sonra dokunmayan bütün adamları gördüm. Bir vitrin mankenine bakıp "Bir mankenden etkilendim. Acınası haldeyim," diye düşünen bütün yalnız adamları gördüm. Tüm aşk üçgenlerini, birkaç aşk dörtgenini ve bir Paris kafesinin arka odasında çılgın bir aşk altıgenini gördüm. Tersten takılan tüm kondomları gördüm. Trafikte takılmışken arka tarafta ölmekte olan birisi olmasını dileyen tüm ambulans şoförlerini gördüm. Cennete göz kırpan tüm hayırseverleri gördüm. Öldürmedikleri örümcekler tarafından sokulan Budistleri gördüm. Amaçsızca camlara çarpan tüm sinekleri ve hayvanlar üzerinde gezinirken kahkahalar atan tüm pireleri gördüm. Yunan restoranlarında kırılan tüm tabakları ve "Kültür önemli bir şey ama giderek pahalıya mal oluyor" diye düşünen tüm Yunanlıları gördüm. Kedilerinin korkuttuğu tüm yalnızları gördüm.
Tüm bebek arabalarını gördüm ve tüm bebeklerin sevimli olduğunu söyleyen birisi benim gördüğüm bebekleri görmemiştir. Tüm cenazeleri ve öğleden sonra işe gitmemenin keyfini çıkaran tüm ölü yakınlarını gördüm. Gezegendeki insanların on ikide birinin borç isteyen bir akraba tarafından ziyaret edileceğini kehanet eden bir astroloji sütunu gördüm. Bütün büyük tabloların yapılmış sahtelerini gördüm, ama hiçbir büyük kitabın sahtesini görmedim. Giriş veya çıkışı yasaklayan tüm işaretleri gördüm ama kundakçılığı veya cinayeti yasaklayanına rastlamadım. Üzerinde sigara yanığı olan tüm halıları ve halıdan yanmış tüm diz kapaklarını gördüm. Meraklı çocuklar ve saygın bilim insanlarının kestiği tüm solucanları gördüm. Sarılmak istediğin şişman insanları tarif etmek için benzettiğin tüm kutup ayılarını, boz ayıları, koala ayılarını gördüm. Kendilerine gülümseme hatasını işlemiş tüm mutlu kadınlara asılan tüm çirkin adamları gördüm. Bütün ağızların içini gördüm, ki gerçekten mide bulandırıcıydı. İnsan oğlunun bir avuç bok kafa olarak oldukça aktif olduğunu düşünen tüm kuşların gözünden kuşbakışı baktım.
 Bütünün bir parçası / Steve Toltz / Pegasus Yayınları

Yorumlar

  1. ya da YAŞADIĞI HAYATTA ASLINDA HEP DAHA ÖZEL BİR AMACI OLDUĞUNU DÜŞÜNEN 'LOOSER'LAR.

    Popüler olan herşeye alerjim olduğu gibi bestseller romanlara da alerjim vardır, satın bile almam. Bu romanı da internetten sipariş etmeseydim alır mıydım bilemiyorum.
    Roman okumayan herkesin gözünü korkutacak kalınlıktaki bu kitap; akıcı bir dille yazılmış ve merak duygusunu -neredeyse LOST'u aratmayacak kadar- canlı tutuyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder