"LAİ SEE" DE NE OLA Kİ? ya da BU BİR İŞARET OLABİLİR Mİ? 0_0

Düşünün ki televizyonda bir film seyrederken "zıttırıpıttı" diye bir kelime duyuyorsunuz, sonra ertesi gün ekonomiyle ilgili bir dergide aynı kelimeye rastlıyorsunuz; dahası yurt dışında yaşayan bir arkadaşınızdan gelen e-postada da aynı kelime kullanılmış. Eminim başınıza çok gelmiştir. Benim de başıma o kadar çok geldi ki her yeni tesadüf eskilerine ket vurmaya başladı.

Jamie Ford / epsilon
Dün gece Sibel Alaş çevirisi olduğunu bildiğim Kırık Kalpler Oteli'ni okuyordum ki başlıkta da okuduğunuz Lai See kelimesiyle karşılaştım. Çin'de aile arasında hediye olarak içinde bir miktar para olan, dostluk ve iyi şansı simgeleyen kırmızı zarfa deniliyor. Ne güzel diye düşündüm. Paraya düşkünlüğümden değil, hatta bazen hediye seçme zahmetindense kırmızı zarfta para vermek çok daha cazip gelebilir. Gerçekten güzel bir Türkçe'yle çevirilmiş akıcı bir roman. Henüz başlarındayım ama kaptırdım. Baba oğul ilişkisi, ölen eşin ardından hatırlanan çocukluk aşkı, olduğun yere uyum sağlamaya çalışmak, anılar, geçmiş, bugün, gelecek... Evet, evet, Sibel Alaş'ın çeviri yaptığını duyunca ben de şaşırmıştım, ama keşke hepimiz birden fazla yeteneğe sahip olsak, yepyeni şeyler çıkarsak ortaya... Neyse kitabı tavsiye ederim...



Mark Vernon / *SEL
Bu arada, söylemesi ayıptır, benim tuvalet kitaplarım vardır. Kısa bölümlü kitapları tercih ederim, çünkü çok kaptırırsam, yine söylemesi ayıp, oturmaktan bacaklarım uyuşuyor. İşte son zamanlarda tuvalette okumaktan çok keyif aldığım kitaplardan biri de 42 Derin Düşünce. Bilenler bilir, twitter profilimde bile hayat, evren ve her şeyin cevabını esprili bir şekilde kullanırım. Bilmeyenler için hemen hatırlatalım: Otostopçunun Galaksi Rehberi'nde galaksinin en gelişmiş bilgisayarına hayatın, evrenin ve diğer her şeyin anlamı sorulur ve yüzyıllarca hesaplamadan sonra bilgisayarın cevabı 42 olur. Üzerine bir sürü teoriler üretilmiş olsa da sonuç kozmik bir şakadan ibarettir. Mark Vernon da bu 42 sayısı üzerinden felsefedeki ana başlıkları almış ve yine filozoflardan, filmlerden, romanlardan örneklerle 42 bölüm oluşturmuş. Dostluk da var, seks de... Sosyal medyada özlü söz eksikliği çekenler için tam bir hazine... :P İşte bu sabah 22. bölümü okurken karşıma ne çıksın istersiniz? Evet, Lai See. Meğer yeniyıla yaklaşılan günlerde verilen bir hediyeymiş.

Türk'ün aklı tuvalette çalışır derler ya... Kitabı derhal bırakıp Lai See üzerine düşündüm. Bu bir işaret miydi? İşaretse neyin işaretiydi? Açıkçası tuvalette gafil avlanmıştım. Derhal her temiz vatandaş gibi ellerimi yıkayıp google'ın başına geçtim. See Almanca'da deniz anlamına geliyor. Lai Denizi var mıydı? Lai Denizi varmış, ama sadece Wii'deki bir oyunda... Sanal yani. Gerçi yeni aldım Wii'yi ama o kanaldan bir işaret geleceğinden emin değilim. Lai aynı zamanda ortaçağda lirik tarzda bestelere deniyor.

Peki anagram olabilir miydi? L-A-İ-S-E-E... LASSİE? I ıh. SAİLEE? Denizle alakalı ama ne mana? ESİLEA? amana! AİLESE? ESAİLE? Ailemle ilgili bir işaret mi acep? Bir tane daha L harfi olsaymış AİLESEL olacakmış. İşareti gönderenin bir hatası olabilir mi? Mesela evren bana bir işaret gönderirken hata yapma olasılığı nedir? SİbEL Alaş mı demek istiyor acaba? Belki Sibel'in evrensel alametifarikası budur, kim bilir? heheh...

Antik Yunan'da filozoflar güne dair öneri almak için bir kitabın rastgele sayfasını açıp rastgele bir bölümünü okurlarmış. Ben en iyisi kütüphanemden rastgele bir kitap seçip, rastgele bir sayfasından, rastgele bir paragraf okuyup yeni bir işaret arayayım. İster misiniz karşıma yine Lai See çıksın?

Tam da OSHUBU! yazısı oldu bu. Daldan dala... Ama çıkarımlar da yapılabilir:
  • Kitap okumak iyidir, nerede olursanız olun, okumaya çalışın. (Hayır, çıkarken ellerinizi yıkadığınız sürece tuvalette kitap okumak tuhaf değil, aksine dinlendiricidir)
  • Sibel Alaş 2 vakte (iki kelime diye 2 vakit) kadar yepyeni ve lirik şarkılarla kulaklarımızın pasını alabilir. :)
  • Belki de Wii için Endless Sea oyununu alıp huzuru bulmalıyım.
  • Seneye şubat ayında 42 olacağım; yapmak istediğim 42 şeyi listelesem mi acaba?
  • Annemi arasam iyi olur.
  • Cesaretiniz varsa hayatı sorgulayın. :)
  • Anagram önerileriniz? 0_0

Yorumlar