BİR KİTAP OKUDUM, ÇOK KIKIRDADIM: GİZLİAJANS

İtiraf ediyorum, Türk yazarlara karşı hep mesafeli olmuşumdur. Memduh Şevket Esendal severim mesela, Necati Cumalı da severim. Bilge Karasu'nun Kılavuz'unu, Murathan Mungan'ın ilk öykülerini de severim. Ama Elif Şafak okurken neresinden tutacağımı bilemem. Ya da Orhan Pamuk'un ağdalı ağdalı bıybıyını (kendisiyle de karıştırıyor olabilirim bu durumu) ne yapacağımı kestiremem. Gelgelelim İhsan Oktay Anar'a bayılırım.

Böylesi gelgitler arasında, Türk yazarların kitaplarına mesafeli yanaşmam normaldir sanırım. Amma velakiiiiin... @robonuts sağolsun, daha önce kitapçılarda görüp, elimi atıp, sonra geri bıraktığım GizliAjans'la ilgili güzel şeyler duyunca, hemen bir tane edindim. Uzunca bir süre de okunacak kitaplar arasında kaldı. Oysa okumaya başladığım anda elimden bırakamadım, desem yeri var.

Neden mi? Bir kere daha Alper Canıgüz yazmaya başlar başlamaz, beni ters köşelere yatırmaya başladı. Sadece hikayenin akışında değil, tek bir cümlenin içinde bile insanı ters köşeye yatıran bir tarzı var. Eh, böyle olunca da kıkırdamadan edemiyorsunuz. Gerçekten bak. Böylesine kıkırdayarak okuduğum nadir kitap vardır; bunlardan biri de Genç Kızlar Labirenti ve Zeytinli Labirent gibi absürt romanların yazarı Eduardo Mendoza'dır. Türkiye'de de böylesi güçlü bir absürtlük ve güldürü eseri çıktığı için fena halde gurur duydum. Cem Akaş'ın da hakkını yememek lazım elbette.

Gizli Ajans'ın kahramanı reklam yazarıdır, işsizdir, askerden köylü bir arkadaşıyla ve birbirinden enteresan komşularıyla bir apartman dairesinde oturmaktadır ve çok içmektedir. Sonra bir gün bir iş teklifi gelir ve reklam ajansıyla görüşmeye gider. Oysa patron karalar karası bir kedi olan "Bay Şeytan"dır. Dahası daha ilk gününde art direktörü Sanem'le destansı bir aşk yaşamaya başlar...


Saçmalık, delilik aklımızın ufuklarını geliştiren şeylerdir, diyen Alper Canıgüz'ün başka bir blogda söylediklerini okumak isterseniz tıklayın. Ama siz en iyisi GizliAjans'la başlayıp Alper Canıgüz'ün kalemine balıklama dalın derim, çok kıkırdayacağınız garanti... :)

Yorumlar