THAILAND TOP 10

Digiturk sağ olsun, Türkiye'deki internetle ilgili çarpık yasalara rağmen, tam da kurumsal kimlik değişimi gerçekleştirdiği günde maç yayınlarının izinsiz yayını nedeniyle açtığı dava sonucunda blogspot.com bloglarımızın kapanmasına vesile ve neden oldu. Digiturk yetkililerine bakarsanız, onların derdi sadece birkaç blogu kapatmak, ama öte yandan koskoca bir hukuk departmanının bu gibi durumlarda nasıl kararlar çıktığından habersiz olması, marka adına içler acısı bir durum. Neyse, diyeceğim o ki, bu #digiturkiptal sürecini fırsat bilip, hem TV'nin hayatımdan çaldığı zamanı değerlendirerek işlerime daldım, hem de biraz kendimi dinledim. Ama o sırada bir baktım ki ben en son Bangkok'u yazmışım.

O yüzden Tayland'la ilgili bir TOP 10 yapayım da, hayatımın en güzel tatili olarak kalmayacağını umduğum Tayland sayfasını kapatıp yeni sulara yelken açayım. Here are the results:

10 Pazarlık
Tayland'ın en büyük eğlencelerinden birisi alışverişte pazarlık yapmak. Başta acemilikler yapmış olsam da, dönmeden önce resmen kurt olduğumu hissettim. Eh isteyenin bir yüzü, vermeyenin... Heheh. Mesela Diesel flipflopları ilk günümde 200 Bahta aldım (15 lira falan), yani yarı fiyatına. Sonra anladım ki çeyrek fiyatına da alabilirmişim biraz zorlasam... Neyse başımın gözümün sadakası olsun.

9 Tuk Tuk
Hava sıcak, üstüne üstlük nemli, ama bin Tuk Tuklardan birine püfür püfür etrafı seyrederek dolaş, istediğin yere git. Pazarlık bu müessesede de geçerli, hatta çok önemli. Pattaya hariç; orada kişi başı 10 Baht, dolmuş gibi çalışıyor. Amma velakin Pattaya'yı hiç sevmediğimi söylemiş miydim? (-.-)

8 Tapınaklar/Sunaklar
Ülkenin en renkli yanlarından birisi. Budizm her yerde. Şansımıza Bangkok'a vardığımız gün Maka Bucha bayramıydı, ayinleri görmek ve hatta katılmak gibi bir şansımız oldu. Ülkenin kuzeyindeki antik tapınaklarda aklım kaldı ama artık başka bir sefere.

7 Bangla Road
Phuket Patong'un minik (ve dahi müstehcen) İstiklal Caddesi versiyonu. Akşam saatlerinde araç trafiğine kapanıyor ve yaya trafiği başlıyor. Sokağa açık barlarda dans eden kızlar, iş tutan lady boylar, ucuz olduğu için su gibi içki içenler, dans edenler, yürüyenler, elektrik kabloları... Caddenin hemen karşısı Patong Beach; akşamları burada da Beach Partiler olabiliyor.

6 Kovayla Margarita
Bilen bilir, margaritaya bayılırım. Tayland'da hemen her yerde, minik vosvos minibüslerinden bozma sokak barları görürsünüz. Disko topları bile vardır, o kadar o kadar yani. Kovayla çeşitli kokteyller 250 Baht. Kovayla dediğim, bayağı kova yani. Doya doya içtim. Mükemmeldi.

5 Duangjitt Resort & Spa
Burger King'in 10.000 TL'lik seyahat çekiyle Hey Travel Trends'in kapısına dayandığımızda, tek derdimiz Tayland'da olabildiğince uzun kalmaktı. Yani 4, hatta 3 yıldızlara bile razıydık. Sağolsunlar, Patong'da en 5 yıldızlı oteli ayarlamışlar. Patong'un en devasa ve en güzel otelinde kalmak iyi geldi walla. 3 katlı binalardan oluşan tren vagonu gibi blokların ortasında neredeyse bir cangıl, devasa havuzları, nilüfer göletleri, orkideler, nefis kahvaltıları vs. Müthiş memnun kaldık.

4 Patong Beach
Biliyorum, hep Phuket ön plana çıkıyor, ama Patong Beach gerçekten de gördüğüm en güzel plajlardan birisi. Mutlaka daha secure, daha gizli saklı, daha güzel plajlar vardır; hepsini gezip görmedik, ama Patong Beach bana Olympos ruhunu hatırlattı. Üstelik nefis kumu (yemedim ama insan gerçekten hayran kalıyor) ve muhteşem denizine, dünyanın birçok yerinden insanı (turist demiyorum, Olympos ruhunu bilenler anlayacaktır) ekleyin; acayip eğlenceli, rahat, vakit geçirilesi bir plaj olduğunu gözünüzde canlandırabilirsiniz.

3 Lair Lay Tong Restaurant
Tatilimizin en keyifli keşiflerinden biriydi. Kordonu kesen ara sokaklardan birinde. Hatta çıkmaz sokağın en dibinde. Çıplak gözle görmek mümkün değil :P Amma velakin nezih müşterileri ve müthiş lezzetli yemekleriyle, gerçek Tay mutfağı parmaklarınızı yemenize neden olabilir. Üstelik de ucuz. İki kişi biralar dahil 500 Bahta doyup kalkıyor.

2 Khai Island
Phi Phi Adalar turu aldığımızda Leonardo DiCaprio'nun film çektiği Maya Beach falan ilgimizi çekmişti. Açıkçası turun büyük bölümü sürat teknesinde denizde geçti, çünkü oldukça uzakta adalar. Ama son durak öyle bir altın vuruş oldu ki iğne atsan yere düşmeyecek turist kalabalığıyla Maya Beach hemen unutuluverdi. Her yanı kumsal olan ve 10 dakikada etrafını dolaşabileceğiniz adada daha denize adım atar atmaz balıklarla yüzmeye başlıyorsunuz. Öyle böyle değil. Kendimden geçtim.

1 Singhaaaaa
Tayland'da en favorim. Singha birası. Efes falan halt etmiş yanında, acayip lezzetli. Enteresan bir şekilde şişirmiyor. Üstelik niyeyse logosunda kullandığı aslana bayıldım; sonra öğrendim ki Buda'nın yareniymiş bu aslan. Dövmesini yaptırmaya karar verdim. Öyle sevdim ki bu birayı, tapınaklarda filan aslan heykeli gördüğüm anda Singhaaaaa diye bağırmaktan kendimi alamadım. Marka olarak mutlaka incelenmeli, çünkü hayranlık konusunda yalnız olduğumu hiç hissetmedim. Evet, evet, markaya bir anda içiniz ısınıyor, kanınız kaynıyor ve hayran oluyorsunuz. :))) O yüzden Singhaaaaaa bir numara.

Fotolar için: facebook

İşte böyle... ;)

Yorumlar

  1. ava sıcak, üstüne üstlük nemli, ama bin Tuk Tuklardan birine püfür püfür etrafı seyrederek dolaş, istediğin yere git. Pazarlık bu müessesede de geçerli, hatta çok önemli. Pattaya hariç; orada kişi başı 10 Baht, dolmuş gibi çalışıyor. Amma velakin Pattaya'yı hiç sevmediğimi söylemiş miydim? bunu çok sevdim çok hoş yorumlamışsınız

    YanıtlaSil

Yorum Gönder