ŞEYTANLARIMIZ


Exorcist'ten bu yana şeytan filmleri çok yol aldı, ama hala kızlara musallat olmaktan vazgeçmedi. Dün gece her tür çıtırtıdan ürkmeyi göze alarak, yalnızken İngiliz yapımı Exorcismus filmini seyretmeye karar verdim.

Filmin film İspanyol yapımı, ama Londra'da İngilizlerle geçiyor. Anlamadım. Neyse Emma adındaki kızımız, on beş yaşın verdiği bir buhranlı dönem geçiriyor gibi görünüyor filmin başında. Sonra sara benzeri titreme nöbetleri ortaya çıkınca baştan aşağı kontrol ediliyor ama bir şey bulunamıyor. Gittiği psikolog da ilk seansta kalp krizi geçirince, sonunda Emma rahip olan amcasından yardım almaları gerektiğine ailesini ikna ediyor. Amca da süreci videoya kaydetmeye ikna ediyor herkesi. Olaylar da böyle gelişmeye başlıyor.

Film hop oturtup hop kaldırmıyor, ama güzel akıyor (özellikle kızın gelgitlerini vurgulayan kamera hareketlerini sevdim), insanı geren sahneleri bol ve insanla şeytanın ilişkisini ince ince işliyor (bu ilişkiyi en iyi Diabolique anlatır, ayrı). Yani tipik bir Hollywood korku filmi beklemeyin.

Çok korkmadan şeytanlı bir korku filmi seyretmek isterseniz tavsiye ;)

Filmin çevirmenlerine özel not: En heyecanlı yerinde Winchester kardeşlerden yardım almaları gerektiğini yazmanız çok hoşuma gitti. Walla... Çok güldüm :)

Yorumlar