REDD YENİ ALBÜM: HAYAT KAÇIK BİR UYKUDUR


Geçen akşam The Office'te gerçekleştirilen Redd'in yeni albüm tanıtımındaydık. Şahsen Redd'i geçen sene "Nefes Bile Almadan" şarkısıyla tanımıştım. Sonra Çağan Irmak'ın filmini, grubun "Prensesin Uykusuyum" şarkısından esinlendiğini öğrendim. Arkası geldi. Sadece müzikleri değil, sözleriyle de insanın zihnini çalıştırıyordu Redd. Çok sevdim.

Aslında bu bir ön tanıtımdı. Öğrendiğime göre tanıtım konseri 5 Mayıs'ta Santral'de gerçekleşecek. Ama bu arada gruba bu kadar yaklaşmışken detayları öğrenmek farz oldu tabii.

Sadece en soldaki kardeş değil.  Ortadaki Doğan ile solundaki Güneş ikiz.
En sağdakiler de ikiz gibi görünüyor ama değiller :)
Grup 4 kardeş + davulcudan oluşuyor. Doğan ve Güneş ikiz. Gerçekten çok sıcak, müziği dert etmiş insanlar. Ama aralarında en sıcak görünen Güneş'ti, o yüzden bir ara yan yana düştüğümüzde hemen sohbete koyuldum. Güneş aynı zamanda arkeologmuş. Muhtemelen kelimeleri deşerek en nadide olanlarını bulmakta müthiş bir katkısı vardır.

En önemli soruyu sordum: Türkiye'de müzik yapmak nasıl bir şey? Güneş en çok ana akım medyanın (müzik medyası dahil) popülistliğinden ve ilgisizliğinden rahatsız. Türlü oyunlarla çeşitli grupların özellikle ana akım medya ve sosyal mecralarda pazarlandığını, çeşitli taktiklerle bazı şarkıcı ya da grupların anketlerde 1 numaraya çıkarıldığını, bu gruplardan birinin olay fark edilince önemli bir müzik kanalı tarafından ambargo yediğini anlattı. Tahmin ediyordum, yine de bu kadar aleni olmasına şaşırdım.

Bugüne kadar birçok anadolu şehrinde kalabalık konserler vermişler, ama henüz karadenize gitmemişler. Güneş bunun sebebini şarkılarının radyolarda çalınmamasına bağlıyor. Hemen sordum: Prensesin Uykusu filmi yardımcı olmadı mı? Tanınırlığa, bilinirliğe tabii ki katkısı olmuş, ama hype yarattığına inanmıyor Güneş. Onun asıl hedefi, gönlünü gerçekten müziğe vermiş müzikseverler. Bu yüzden ünlü bir müzik kanalımıza red çekmişler. Sebep: TRT gibi gelen videoları kurula sokmaları. Hak verdim. Bu çağda, videoların hayranlar tarafından tek bir kare resim üzerine kaydedilmiş şarkılar olarak sosyal medyada yayıldığı şu ortamda bu tür TRTsel kurulların neye hizmet ettiğini, bu kurulların gelen şarkıları neye göre değerlendirdiklerini bilmek isterdim.

Peki grup olarak müzik yapmak nasıl bir şeydi? Sonuçta kardeş bile olsalar, tek bir kahraman yerine beşi bir yerde kararlar alıyorlardı. Hani tek bir star olsa istediğini yaptırır, ama burada notalara, sözlere, düzenlemeye karar veren beş kişi var. Hır çıkmaz mı? Kolay değil tabii, dedi Güneş. Hepsi ortak paydada buluşmuş olsa da kişilik ve beğeni farkları nedeniyle arada sırada sorunlar yaşanıyormuş. Yine de bütün gece boyunca izlerken gayet uyumlu olduklarını düşündüm.

Güneş daha birçok şey anlattı, ama ben artık üçüncü viskiye gelmiştim, o yüzden son olarak marka olmayı konuştuğumuzu hatırlıyorum. Grubun diğer üyeleri de onunla aynı fikirdeyse doğru yoldalar. Konuşulmaktansa bir marka olarak hissedilmeleri gerekiyor ve benim gibi daha şarkılarını ilk duyduklarında hayran olanlardan oluşan gerçek ve kalıcı bir dinleyici kitleleri var. Marka olmak zaman alıyor, ama sağlam adımlar atmak gerekiyor.

Tanıtım gecesinden ziyade bohem bir toplantıyı andıran ortamda çok fazla dinleyemesem de yaptıkları yeni albüm attıkları sağlam adımlardan biri. Yine insanın zihnini harekete geçiren sözler, biraz daha sert bir Redd tınısı kulağıma ilk çarpanlar.

Albümde (Hayat kaçık bir uykudur) kayıtları henüz bitmiş sürpriz bir düet de var. Kim olduğunu söylemememi rica ettiler. Ama sıkı bir isimle düet bu. Sürprizlerden biri de albüm kapağı. Yarı kaçık bir uykuda nasıl rüyalar görüldüğünü öğreneceğiz bu sürprizde. Daha fazla ayrıntıya girmeyeceğim.

Sonuç olarak Redd, şarkılarıyla, müziğiyle, sözleriyle, duruşuyla, adanmışlığıyla gerçekten sıkı bir grup. 5 Mayıs Santral konserini sabırsızlıkla bekliyorum.

Şimdilik en sevdiğim şarkıyla kapatalım. Nefes bile almadan sevebilmeyi becerenlere gelsin...

Yorumlar