SİZ DAHA SEZEN AKSU ZANNEDİN! ya da KABULLENME SARMALI

Sezen Aksu'nun henüz politikaya atılmadığı, karşı yakaların dostluğuna dair şarkılar söylemekle yetindiği zamanlardan birinde Açıkhava'da konserine gitmiştim. Magazin programlarındaki 'Sezen yine yıktı geçirdi' konserlerinden biri değildi ama konserler zaten hep birlikte şarkı söylemek için değil midir? Türkiye'de maalesef öyle, şarkıcı robot ışıklar eşliğinde sahneye çıkar, arada dansçılar veya göstericiler çıkar, hep bir ağızdan şarkılar söylenir. 93'te Madonna konseri öyle miydi ya? Seyirciler Madonna'ya eşlik etmeyi bırakın, açık ağızlarıyla gösteriyi seyredalmışlardı, bir saniyesini kaçırırız diye dans etmek bile aklımıza gelmedi(ydi).

Her neyse konuyu dağıtmayalım...

Geçtiğimiz hafta Işın Karaca Arabesque albümünün tanıtımını Babylon'da yapmış, ben de naçizane izlenimlerimi ve dahi arabeske dair öngörülerimi paylaşmıştım. Görünen o ki Işın Karaca denince insanlar ya harika diyor ya da dinlemeye bile katlanamıyor. Bahsettiğim Sezen Aksu konserinde dinlemiş (ve seyretmiştim) Işın Karaca'yı ilk defa. Sesiyle ve şarkısıyla (Tutunamadım) hepimizi büyülemiş, ertesi gün hemen tüm gazetelerde kendine yer bulmuştu. O zamanlar sosyalen (socially) faal olsaydık sanırım Işın, çok daha hızlı bir şekilde ünlü olurdu ama Sezen Aksu ürünü olarak görüldüğü ve sesiyle, yorumuyla dinleyiciyi bir anda kavrayabildiği için yine de hızlı bir şekilde şöhret merdivenlerini tırmanmaya başladı.
Oysa bir süre sonra Işın Karaca, aynı selefleri gibi, Sezen'den kopup kendi başına uçmaya başladı. Neden olduğu bilinmez bu kopuşların ama merak etmiyor değilim hani; bazen Sezen'in gizli bir tarikatın rahibesi olduğuna, iyice yanına yaklaşanları bir şekilde korkuttuğuna dair teoriler üretirim hatta. Her neyse...

Işın Karaca, Londra doğumlu. Okan Bayülgen programında Işın'ın kusursuz British aksanıyla konuşmasını Londra'da müzik okumasına vermiştim ama sonra aslen oralı olduğunu öğrenince şaşırdım. Velhasılı kelam Panic Attack'in vokali olduktan sonra birçok sanatçıya albümlerinde vokalistlik yaptı. En bilineni de Sezen Aksu ki kariyerinde çok önemli bir adım olduğu çok açık. Ama Işın Karaca'nın imzalı ve dahi içine çok özel bir mesaj yazdığı albüm için sorduğum soru, daha çok albüm tanıtım gecesinde kendisinin söylediği bir şeyden çıktı. (ilgili yazı için tıkla)

O gece Hüsnü Şenlendirici, Selami Şahin'in yanı sıra Yıldız Tilbe de sahneye çıkarak 'tapılacak kadın' şarkısını Selami Şahin'e ithafen 'tapılacak adam' olarak söyledi.





Ama Yıldız sahneye çıktığında Işın Karaca şöyle diyordu: 'Herkes beni Sezen Aksu'nun vokalisti olarak bilir ama önce Yıldız'ın vokalistiydim.'

Bazen herşeyi bildiğimizi sanıyor, bildiklerimizle yetiniyoruz, gelin görün ki çoğu zaman yanılıyoruz. Çoğunlukla da - aynen benim yaptığım yanıltma gibi - yanlış yönlendiriliyor, söylenenleri olduğu gibi kabul ediyoruz. (Bu noktada Işın Karaca'nın söylediğinin doğruluğunu ancak ondan ya da Yıldız Tilbe'den sorabilirsiniz, yani çelişkinin, kabullenme sarmalının farkındayım :P) Soruya gelen cevapların %99,9'u Sezen Aksu idi; tek bir doğru cevap geldi ki o da sanırım tanıtım gecesindeydi. Albümü kazanan arkadaşımız Sedef Dilber'e ve hepinize OSHUBU!ya gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ediyorum. Sedef kendisi isterse, Işın Karaca'nın albüme yazdığı çok özel mesajını yorumlar kısmında sizlerle paylaşabilir, büyüsü bozulmasın diye ben açıklamıyorum.

Gelelim zurnanın zort dediği yere; ilk yazıdaki gibi tekrar ediyorum... Her sanatçı, zaman içerisinde tali yollara girip yeni (ya da eski) şeyler denemeli. Işın Karaca da ister beğenilsin, ister beğenilmesin (ki satış rakamları beğenildiğini gösteriyor) Arabesque albümüyle farklı bir yönünü gösterdi. Gözlediğim kadarıyla Işın Karaca, bu şarkıları söylerken daha bir kadın, daha bir anaç, daha bir duygusal. Bu da büyük ihtimalle konserlere yansıyacak, hep birlikte tek bir ağızdan Işın Karaca'yla şarkılar söyleyeceğiz. Tek bir notum olacak: umarım konserlerde, televizyon programlarından farklı olarak, siyah yerine daha renkli, daha cıvıl cıvıl kıyafetlerle görürüz Işın'ı, çünkü göz alıcı renkler ona çok yakışıyor... ;)

Yorumlar