TUHAF BAY M. NIGHT SHYAMALAN


Geçen gece yatmadan önce şöyle bir televizyona bakayım dedim. The Buried Secret of M. Night Shyamalan diye bir filme rastladım. Bir mockumentary, öte yandan shockumentary diyenler de var. Shyamalan 6th Sense, The Village, The Signs, Unbreakable gibi filmlerin yönetmeni. Zaten bahsettiğim TV filmi de The Village filminin setinde belgesel çekmeye çalışan bir ekibin başından geçenler aslında.

Mış gibi yapıp bizi korkutan filmlerle (arşiv)  ilgili daha önce bir liste yayınlamıştım. Bunu da rahatlıkla o listeye ekleyebiliriz. Tuhaf filmler çeken, mahremiyetine büyük önem veren, yanına kimseleri yaklaştırmayan bir yönetmenle ilgili çocukluk arkadaşları, öğretmenleri, eski komşuları, eski kız arkadaşı, hatta hayranları tuhaf şeyler anlatmaya başlarsa, tabii ki belgesel çekmek için gelen ekip bunların peşine düşer.

Gerçekten çok basit bir fikir, ama detaylara bayıldım. Sabahın 4'ünde tüylerim diken diken oldu, çünkü sürekli duyduğumuz korkunç hikaye klişeleri bir anlamda ünlü bir şahsiyetin gizli hayatında somutlaştırılıyordu. Çocuklukta geçirilen bir kaza, su, mısır tarlası, mavi ev, çocukken edinilen hayali bir arkadaş, kuzgunlar, The Village filminin oyuncuları, Signs için sözüm ona Mel Gibson'dan önce görüşülen Johnny Depp... Hele bir hayranıyla çektirdiği polaroid fotoğrafta Shyamalan öyle bir görünüyor ki ürpermemek mümkün değil.


Ne sinemalarda seyredebilirsiniz, ne de DVD'sini bulabilirsiniz. Ancak televizyonda yakalayacaksınız (SinemaTV'de seyrettim) ya da bu linkten seyredeceksiniz.

Mockumentary seviyorsanız, kaçırmayın derim ;)






Yorumlar